Objem internetovej reklamy v prvom kvartáli 2010

 

 

  • Objem internetovej reklamy v prvom kvartáli tohto roka dosiahol na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) 5,76 mil. €. V medziročnom porovnaní ide o pokles objemu o 5,3%, keď v prvom kvartáli 2009 objem reklamy dosiahol hodnotu 6,08 mil. €.

 

  • Poradie prvých troch typov online reklamy zostáva nezmenené, keď na prvom mieste je bannerová reklama s 53,4% (3,08 mil. €), na druhom mieste s 19,1% nasleduje riadková inzercia (1,1 mil. €) a na treťom vyhľadávanie s 16,7% (961 tis. €). V medziročnom porovnaní zaznamenal 75%-ný nárast email and 212%-ný nárast lead generation.

 

  • „Medziročný pokles tržieb reklamy na internete je spôsobený finančnou krízou. Najväčší pokles je hlavne v sponzoringu a sloting fees. Tento pokles však prebieha aj v ostatných krajinách. Pre druhý kvartál však očakávame oživenie trhu.“ komentuje dáta Milan Csaplár, predseda Správnej rady AIM.

 

  • V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví je poradie na prvých piatich miestach taktiež rovnaké ako v prvom kvartáli 2009. Na prvom mieste sú telekomunikácie s 23,2%, druhá priečka patrí financiám s 19,7% a na treťom mieste je motorizmus s 16,7%. Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,4% a na piatom mieste sú s 6,4% iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú napríklad politickú reklamu alebo reklamu na vzdelávanie.

 

  • AIM funguje od mája 2005 ako asociácia slovenských médií na internete, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ju tvorí 27 členov. Objemy za prvý kvartál roka 2009 nahlásilo 27 členov. Objemy za prvý kvartál roka 2010 nahlásilo 27 členov.

 

  • Asociácia nahlasuje objemy internetovej reklamy svojich členov od svojho založenia, pričom prvé čísla sú za rok 2004. AIM je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIMmonitor, ktorý sa realizuje od januára 2007. Jeho merania sa môžu zúčastniť aj nečlenovia asociácie.

 

  • Uvedené objemy internetovej reklamy vyjadrujú media-net hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. 

 

zdroj


Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Páči sa Vám tento web? Podporte ho kliknutím na tlačítko: