Bezpečnosť a dôveryhodnosť e-shopu

Pridané: 18.6.2021 09:49:49 Počet zobrazení: 172

18 Jún 2021

Mať v e-shope dobrý tovar a za dobré ceny nestačí. Áno, treba ten tovar vedieť predať - dostať do e-shopu návštevníkov. OK, mám návštevníkov, mám fajn návštevnosť, ale veľmi málo - ak vôbec nakupujú.

Bezpečnosť a dôveryhodnosť e-shopu

Potrebujem ich ešte motivovať  a presvedčiť ich k nákupu.

Ako zabezpečiť, aby môj e-shop pôsobil na návštevníkov bezpečne a dôveryhodne?

Poďme ale po poriadku a skúsme začať od seba. Ako sami nakupujete na internete? Možno je to podobné, ako v tomto príklade: vygooglim si a nájdem, čo chcem. Ak to nie je práve Alza alebo Mall, tak preverujem dôveryhodnosť e-shopu.

Pozriem do kontaktu + či tá firma existuje v obchodnom, živnostenskom registri, prebehnem očami obchodné podmienky, možnosti dodania a platby, pozriem recenzie, do Heureky, prípadne Finstat, Facebook profil. Aj vy to máte podobne s preverovaním bezpečnosti nákupu v eshope

Tak ako vybudovať dôveryhodný a bezpečný e-shop?

Zhrňme si to bez zbytočných omáčok, ponúkame zoznam bodov, akýsi checklist, na čo treba myslieť pri zabezpečení dôveryhodnosti e-shopu.

Na hypertextových odkazoch sa potom dočítate k téme vždy viac.

1.) Prevádzkovať e-shop oficiálne napríklad na živnosť, alebo s.r.o., to uviesť v kontaktoch na webe,

2.) podnikať v súlade so zákonmi, ktoré sa týkajú e-shopov: mať vypracované kvalitné Všeobecné obchodné podmienky, vrátane podmienok reklamácie tovaru nakúpeného v e-shope, či informácie o možnosti odstúpenia od zmluvy,

3.) zaoberať sa aj ochranou osobných údajov (kurz pre zamestnancov e-shopu, zabezpečenie PC, priestorov firmy), podľa zásad GDPR mať nastavený aj e-shop a cookies lištu,

4.) dodávateľ technického riešenia eshopu by mal zabezpečiť:

  • pomoc pri zakúpení domény s koncovkou .SK, .EU ... a aj SSL certifikát pre doménu, správne nastavenie presmerovania viacerých domén kvôli SEO,
  • rýchly a bezpečný webhosting, s 24/7 monitoringom a ochranou proti DDOS útokom,
  • profesionálny e-shop systém, ktorý nemá otvorený kód (closed source CMS), SSL šifrovaný prenos dát v administrácii e-shopu, 
  • funkcie pre lepšiu komunikáciu so zákazníkmi pred - počas - po nákupe (info o dostupnosti skladom, komentovanie produktu, potvrdenie objednávky, vyriaďovanie objednávky, notifikácie, online chat)...
  • napojenie na bezpečnú platobnú bránu. Aké sú najobľúbenejšie platobné možnosti v e-shope?
  • Bezpečné napojenie eshopu na dopravcov a balíkomaty, aj tu dochádza k prenosu osobných údajov.

 

Otestovať si vytvorenie bezpečného e-shopu

Vytvoriť bezpečný e-shop na skúšku zdarma

 

Dôveryhodný e-shop: ako na to?

Staré známe heslo stále platí: Grafika predáva.

Okrem zapamätateľnej značky a loga je na mieste požiadavka na prehľadný e-shop s intuitívnym ovládaním aj na mobilných zariadeniach. Podiel nákupov cez mobily stále pribúda a aj Google uplatňuje princípy Mobile First.

Toto je základný kameň úspechu.

Určite je vhodné dať dôveryhodnosť do popredia aj v rámci grafiky e-shopu, napríklad v zozname výhod e-shopu, kde uvediete certifikáty "overené zákazníkmi" od Heureky, Pricemanie, či certifikáty združení SAEC, Nakupujbezpecne.sk.

Zvážte aj registráciu ochrannej známky.

Čo priamo ovplyvniť neviete, ale má vplyv na úspech e-shopu, sú recenzie zákazníkov (v porovnávačoch tovaru, v komentároch pod produktmi, na diskusných fórach, alebo v Google My Business).

Ďalšia kapitola sú obchodní partneri. Ak sa možia negatívne recenzie na kvalitu výrobku, alebo máte veľa reklamácií, pouvažujte, či zmeniť dodávateľa produktov a ukončiť spoluprácu s výrobcom nekvalitných produktov.

Čo ovplyvniť viete: spôsob vašej komunikácie so zákazníkmi, či už na odpovede na recenzie zákazníkov, alebo na blogu, Facebooku, Instagrame, v Youtube videách.

Nezabudnite na výber zodpovedného dopravcu pre e-shop. Lacná cena dopravy nie je všetko. Myslite v širšej dimenzii, existuje možnosť automatizácie pri expedícii tovaru? Aká je kvalita dopravnej spoločnosti vs. doprava do zahraničia vs. nadrozmerný tovar vs. krehký tovar vs. luxusný tovar.

Článok: Ako vybrať dopravcu pre eshop?

Ďalšie články k téme: 

Content marketing pre e-shopy

Ako viacej zvýšiť dôveryhodnosť internetového obchodu?

Ako získať viac objednávok z e-shopu

A nezabúdnite: Dôveryhodný a bezpečný e-shop je vaša konkurenčná výhoda.

 

Vyskúšajte si vytvoriť bezpečný e-shop

Vytvoriť bezpečný e-shop na skúšku zdarma

 

Táto stránka používa cookies. Viac info