Eshopy a reklama

Internetová reklama pre eshop. Na čo sa zamerať a neprerobiť

internetová reklama pre eshopTipy pre úspešnú marketingovú stratégiu eshopu

Pri tvorbe marketingovej stratégie majte na pamäti, že úspešný e-shop by mal stáť na štyroch stabilných pilieroch. Len tak dokážete vykompenzovať prípadné straty, ak vám vypadne niektorý z nich.

Ako prvé dva piliere internetovej reklamy rozhodne odporúčame SEO a PPC reklamné kampane v Google Ads, Google Shopping či na sociálnych sieťach. SEO a PPC sú v digitálnom marketingu ako jing & jang, navzájom sa skvelo dopĺňajú. Slová, ktoré vám v kampaniach privádzajú najviac zákazníkov viete zakomponovať aj do samotného obsahu na webe, resp. obsah viete optimalizovať pre dané kampane.

Čo je SEO a prečo je pre úspech vášho eshopu dôležité?

SEO je súbor aktivít, ktoré majú za cieľ zviditeľniť váš web v neplatených výsledkoch vyhľadávania na konkrétne kľúčové frázy. Jedná sa napr. o:

Na internete nájdete množstvo návodov o tom, ako robiť SEO pre eshop. Ak si na optimalizáciu pre vyhľadávače netrúfate, najmite si rovno špecialistu. V každom prípade pamätajte na to, že výsledky SEO sa neprejavia hneď, ale až o niekoľko týždňov. 

 

Prečo by ste nemali ignorovať PPC reklamu?

Ako sme už spomenuli vyššie, PPC a SEO sú dva základné stavebné prvky zarábajúceho e-shopu. PPC kampane vám spoľahlivo a rýchlo pomôžu osloviť nových zákazníkov nielen na začiatku podnikania. Vďaka podrobnému cieleniu dokážete osloviť presne tých zákazníkov, ktorých potrebujete.

 

Budovanie povedomia o značke

Už na začiatku svojej podnikateľskej cesty by ste mali mať jasnú predstavu o tom, ako sa chcete svojim zákazníkom prezentovať v online i offline svete. Ujasnite si, aký problém či situáciu vaše produkty pomôžu zákazníkom vyriešiť. Okrem vizuálnej identity (dizajn manuál, logo, firemné farby, grafika webu) si stanovte aj tone of voice, interné zásady, resp. firemnú politiku. Snažte sa o vytvorenie pozitívneho vzťahu zákazníkov s vašou firmou či e-shopom – okrem brandových kampaní máte k dispozícii aj sociálne siete, Google Moja firma alebo svoj blog.

Na blogu publikujte relevantný obsah, ktorý vám bude dlhodobo privádzať nových potenciálnych zákazníkov.