Eshopy a reklama

internetová reklama pre eshopInternetová reklama pre eshop. Na čo sa zamerať a neprerobiť?

Tipy pre úspešnú marketingovú stratégiu eshopu

Pri tvorbe marketingovej stratégie majte na pamäti, že úspešný e-shop by mal stáť na štyroch stabilných pilieroch pre získavanie návštevnosti. Len tak dokážete vykompenzovať prípadné straty, ak vám vypadne niektorý z nich.

Ako prvé dva piliere internetovej reklamy rozhodne odporúčame platenú návštevnosť z PPC a SEO, tretí a štvrtý pilier tvorí návštevnosť zo sociálnych sietí a priama návštevnosť.

PPC zahŕňa: reklamné kampane v Google Ads (vrátane Google Shopping, remarketingu), platené PPC kampane na Facebooku (+ Facebook remarketing) a v porovnávačoch tovaru

SEO a PPC sú v digitálnom marketingu ako jing & jang, navzájom sa skvelo dopĺňajú. Slová, ktoré vám v kampaniach privádzajú najviac zákazníkov viete zakomponovať aj do samotného obsahu na webe, resp. obsah viete optimalizovať pre dané kampane.

Čo je SEO a prečo je pre úspech vášho eshopu dôležité?

SEO je súbor aktivít, ktoré majú za cieľ zviditeľniť váš eshop v neplatených výsledkoch vyhľadávania na konkrétne kľúčové frázy. Jedná sa napr. o:

V každom prípade pamätajte na to, že výsledky SEO sa neprejavia hneď, ale až o niekoľko týždňov.

Ako zostaviť úspešný online marketingový mix?

Na internete nájdete množstvo návodov o tom, ako robiť SEO pre eshop a ako zviditeľniť nový e-shop. Ak si na optimalizáciu pre vyhľadávače, alebo na čokoľvek iné netrúfate, najmite si rovno SEO špecialistu, alebo digitálnu agentúru. Odborníci na reklamu na internete vám pomôžu pri tvorbe stratégie pre internetový predaj a pri definovaní marketingového mixu pre e-shop

Prečo by ste nemali ignorovať PPC reklamu?

Ako sme už spomenuli vyššie, PPC a SEO sú dva základné stavebné prvky online marketingového mixu zarábajúceho e-shopu. PPC kampane vám spoľahlivo a rýchlo pomôžu osloviť nových zákazníkov nielen na začiatku podnikania. Vďaka podrobnému cieleniu dokážete osloviť presne tých zákazníkov, ktorých potrebujete.

Ktoré porovnávače tovaru sú najlepšie a v ktorom porovnávači sa oplatí mať platenú reklamu?

Odpoveď nemožno zovšeobecniť, záleží na charaktere vášho produktu, napríklad pre unikátne a handmade produkty sa porovnávače tovaru nehodia. Keď predávate nábytok, skúste porovnávač Favi, alebo Biano, keď predávate v e-shope oblečenie, oplatí sa vyskúšať porovnávač Glami a iné porovnávače Heureka, Pricemania, Zboží, Google Shopping. XML feedy pre porovnávače tovaru vám pripraví prevádzkovateľ eshopu.

Budovanie povedomia o značke

Známa značka má vplyv na návštevnosť eshopu (vyšší organic search a direct search v Google Analytics).

Už na začiatku svojej podnikateľskej cesty by ste mali mať jasnú predstavu o tom, ako sa chcete svojim zákazníkom prezentovať v online i offline svete. Ujasnite si, aký problém či situáciu vaše produkty pomôžu zákazníkom vyriešiť. Okrem vizuálnej identity (dizajn manuál, logo, firemné farby, grafika webu) si stanovte aj tone of voice, interné zásady, resp. firemnú politiku.

Snažte sa o vytvorenie pozitívneho vzťahu zákazníkov s vašou firmou či e-shopom – okrem brandových kampaní máte k dispozícii aj sociálne siete, Google Moja firma alebo svoj blog. Na blogu publikujte relevantný obsah, ktorý vám bude dlhodobo privádzať nových potenciálnych zákazníkov. To všetko je vhodný doplnok na propagáciu eshopu, pre komunikáciu so zákazníkmi a pre budovanie publika.

Táto stránka používa cookies. Viac info