Výber eshopu

ako funguje e-shopAko má fungovať internetový obchod?

Jedným z hlavných kritérií je rýchlosť načítania e-shopu. Na tú kladie dôraz aj sám Google. Ďalej je dôležité, aby sa internetový obchod, resp. e-shop bez problémov zobrazoval na mobilných zariadeniach, preto je na mieste responzívny webdizajn a prehľadná navigácia.

K tomu, aby ste vytvorili úspešný a zarábajúci e-shop nepotrebujete veľa. Väčšina hotových e-shopových riešení obsahuje aj rôzne SEO moduly a umožňuje e-shop optimalizovať až do úrovne jednotlivých blokov, článkov, otázok vo FAQ, obrázkov či hypertextových odkazov.

Nezabudnite, že nevyhnutnosťou je sekcia s obchodnými podmienkami, reklamačným poriadkom, staťou o spracovaní osobných údajov a samozrejme funkčné kontakty.

 

Inšpirujte sa ukážkami zarábajúcich e-shopov vytvorených v BiznisWeb.sk

 

Ako vybrať dodávateľa e-shopu?

K dispozícii máte 4 možnosti:

  1. Pre jednoduché, resp. obsahové webstránky sú ideálne tzv. website building nástroje. Sú pomerne jednoduché na obsluhu, no ak narazíte na problém, nemáte koho požiadať o pomoc, jedine dohľadať odpovede na svoje otázky na zahraničných fórach.
  2. Vlastný CMS systém na tvorbu e-shopu - na mieru vytvorený redakčný systém presne podľa vašich technických špecifikácií a potrieb. Riešenie, na ktoré potrebujete tučnejší rozpočet.
  3. Open Source CMS - jedno z najrozšírenejších riešení pre tvorbu e-shopu, ktoré však naráža na to, že prístup k zdrojovému kódu má prakticky ktokoľvek. Čo sa týka ďalšieho vývoja, počítajte s výdavkami navyše, pretože za každú ďalšiu funkciu si priplatíte. Ak však máte skúsenosti s programovaním a daným Open Source riešením, investície môžete využiť napr. na internetovú reklamu.
  4. Closed Source CMS - takéto e-shopové riešenie je z hľadiska bezpečnosti najlepšou voľbou. K zdrojovému kódu majú prístup len interní programátori. Ďalšou výhodou je, že si CMS na tvorbu e-shopu viete otestovať, napr. na 15 a viac dní úplne zadarmo. Nekupujete mačku vo vreci, ale presne viete, ako systém funguje.

 

Pri výbere dodávateľa e-shopu si položte tieto otázky:

  • Aký je môj rozpočet a predstava?
  • Nechám si vytvoriť e-shop na mieru alebo zvolím hotové e-shopové riešenie na prenájom?
  • Môžem mať vo svojom e-shope aj dizajn na mieru alebo mám k dispozícii hotové šablóny?
  • Mám prístup k CSS?
  • Aké sú možnosti SEO v danej e-shopovej platforme? Môžem vkladať k produktom kľúčové slová a popis stránky? 
  • Čo všetko môžem vyplniť v detaile produktu? (produktová fotogaléria, produktové videá, popis produktu, súbor na stiahnutie, návody a manuál, recenzie, hodnotenie produktu, Facebook komentáre...)
  • Dajú sa vytvárať kategórie produktov?
  • Budem potrebovať jazykové verzie e-shopu?
  • Potrebujem prepojiť e-shop s účtovníctvom a skladovým hospodárstvom, evidenciou veľkoodberateľov?
  • Chcem napojiť svoj e-shop na XML feed dodávateľov alebo affiliate program? 
  • Aké sú možnosti priameho napojenia na dodávateľov?
  • Aké platobné brány a moduly podporuje dané e-shopové riešenie?
  • Aké sú poplatky za doplnkové služby?
  • Aká je úroveň a rýchlosť technickej podpory?
  • Aké sú referencie ostatných zákazníkov?