E-shop v zahraničí

Aké máte možnosti, keď pripravujete e-shop pre zahraničie?

Pripravili sme pre vás zhrnutie najdôležitejších bodov, s ktorými sa určite stretnete a ktoré treba brať do úvahy pri expanzii e-shopu na zahraničné trhy

Multijazyčný e-shop:

Potrebujem mať pre každý jazyk samostatnú administráciu e-shopu? 

Nie nepotrebujeteMultijazyčný e-shop spravujete v BiznisWeb.sk z jednej administrácie. 

Podľa toho, ktorý balík si vyberiete, máte k dispozícii buď jednu jazykovú verziu extra (BiznisWeb Start-up), alebo možnosť vytvoriť neobmedzené množstvo jazykových mutácií (balíčky pre e-shopy BiznisWeb Biznis a Premium).

Chcem exportovať s e-shopom, mám si kúpiť ďalšie domény?

Áno. Napríklad: Ak prevádzkujete slovenský e-shop a chcete exportovať s e-shopom do Česka, tak vám stačí zakúpiť si českú doménu s koncovkou .cz. Slováci a Češi sú predsalen zvyknutí najviac používať .sk a .cz. Takisto sa oplatí myslieť aj na kúpu domény s koncovkou .com a .eu, predsalen, aby vám ju niekto neukradol a do budúcna sa možno bude hodiť. 

Takže: Slovenský e-shop bude na www.slovenskyeshop.sk, český e-shop bude na www.ceskyeshop.cz a anglickú verziu môžete umiestniť buď pod vlajku  EU, UK, alebo... USA, a nastavíte platby v EUR (predpokladám, že máte eurový bankový účet).

A ako funguje vyhľadávanie v Google a presmerovávanie na národné domény?

Slovenský zákazník (na Slovensku) sa z vyhľadávača dostane do slovenskej jazykovej verzie a zobrazí sa mu doména www.slovenskyeshop.sk. Nemecký zákazník sa z vyhľadávača (Google, Yahoo..) dostane do nemeckej jazykovej mutácie a uvidí e-shop na zahraničnej doméne, napr.  www.nemeckyeshop.de alebo www.zahranicnyeshop.com .

Ak máte zakúpených viacero slovenských domén, napríklad www.slovensky-eshop.sk, tak tieto ďalšie domény presmerujeme na Vami zvolenú hlavnú doménu v danej jazykovej mutácii, alebo ju vieme smerovať aj do konkrétnej podstránky e-shopu. 

 

Vyskúšajte si vytvoriť e-shop s jazykovými verziami

Vytvoriť e-shop na 15 dní zadarmo

 

Viacjazyčný e-shop a jeho vzhľad

Všetko závisí od vášho rozpočtu a marketingovej stratégie pre vstup na zahraničné trhy. Každá jazyková mutácia môže mať svoj vlastný design, alebo aspoň upravený banner (hlavičku webu) s vlastným logom a sloganom. 

Každá jazyková verzia bude mať vlastné parametre aj v SEO nastaveniach pri produktoch, kategóriách, či obrázkoch a mape stránky.

Na webe sa môžu zobrazovať vlajky jazykov, ale aj nemusia. To znamená, že návštevníci z Nemecka nemusia vôbec vedieť, že ponúkate produkty pre Česko a naopak.

Administrácia e-shopu pre viac jazykov

Administrácia pre e-shop ponúka možnosť nakopírovať všetky produkty, štítky k produktom a aj kategórie do novej jazykovej verzie e-shopu a následne si ich viete preložiť. 

Alebo ak váš dodávateľ ponúka XML súbor v jazykovej mutácii, je možné ho importovať do danej jazykovej mutácie. 

Systém rozlišuje aj XML feedy pre porovnávače tovaru na Slovensku a v Čechách, napríklad Heureku pre slovenský a český trh, Zboží.

Nastavenie cien a mien je už samozrejmosťou pre každý jazyk zvlášť, hromadná zmena cien je možná jednoducho cez Excelovský import, alebo v rámci XML súboru od dodávateľa aj s nastavením marže pre kategórie produktov.

V administrácii e-shopu si nastavíte pre každý jazyk v e-shope platobné možnosti, dopravné metódy, či texty šablónových e-mailov a notifikačných správ presne podľa jazyka.

Platobné brány pre viacjazyčné e-shopy: obľúbená je ComGate, Besteron, GoPay, prípadne platby kreditnými kartami cez GP Webpay.

Pre každú krajinu viete určiť samostatnú pobočku - predávajúceho, aj s nastavením DPH pre zahraničný e-shop, alebo neplatcu DPH pre e-shop v jazykovej verzii, právnych povinností, napr. pre Česko je to EET.

 

Predaj pre zahraničné trhy - ako so skladom?

Sklad v multijazyčnom e-shope je spoločný pre všetky jazyky vo vašom e-shope. Rovnako funguje aj naskladňovanie a vyskladňovanie tovaru.

Pre produkty v e-shope viete nastaviť skladový status pre každý jazyk.

 

Rôzne jazyky pre administrátorov e-shopu

Ak sa stará o objednávky viac administrátorov, každý môže mať nastavený iný jazyk e-shopu v administrácii. 

Popisky na webe, napríklad tlačítko "Do košíka", či Objednať máme poprekladané do najdôležitejších jazykov, tvoria "Jazyky systému". Ak vám niektorý text nevyhovuje, viete ho zmeniť pre každý jazyk v nastaveniach systému.

Prečítajte si, ako vytvoriť e-shop v zahraničí: